Milyen helyzetekben segíthet a Life Coaching?
Mindenféle életviteli nehézségben támogatást adhat egy Coaching ülés.
A Coaching lényege nem az, hogy megmondjuk az ügyfélnek szerintünk mit lenne helyes megtennie, mit változtasson, hanem az, hogy rávezessük az ügyfelet a neki megfelelő megoldásra vagy megoldásokra a saját belső tudása alapján.
Mindenki saját maga ismeri legjobban a helyzetét, a családját, és általában az elakadást nem a tudatlanság okozza, hanem azok a nézőpontok amelyek akadályozzák, hogy a jelenlegi alternatívákon kívül az ügyfél más lehetőségeket is meg tudjon látni.
A Coaching eszközei között számos nagyon hatékony és otthon is alkalmazható van, amelyek nagyszerű lehetőséget nyújtanak abban, hogy felismerhetőek legyenek a belső erőforrások, a kreativitás, az új lehetőségek. A coach, csak hozzásegíti az ügyfelet ezen eszközök átadásával és kérdéseivel ahhoz hogy a számára legmegfelelőbb megoldások bontakozhassanak ki.
A coaching ülés keretében az ügyfél problémája, érzései, szükségletei és az ezzel kapcsolatos nézőpontjai kerülnek meghallgatásra egy ítéletmentes térben. Ne feledjük nincs jó vagy nincs rossz választás, csak adott helyzetben van olyan ami előrébb visz.
A coaching általában egyszemélyes folyamat, amelyek során feltárhatók és megoldhatók az életünkben bekövetkezett elakadások, vagy válsághelyzetek.
A coaching folyamat segítséget jelent :
- a személyes kompetenciáink fejlesztésében,
- életvezetési nehézségekben,
- elakadásokban,
- munkahelyi, karrier problémáknál,
- önbecsülési problémáknál,
- kapcsolati problémáknál,
- kommunikációs nehézségek esetén,
- válsághelyzetekben.
Az egyéni coaching mellett lehetőség van párkapcsolati, családi, vagy gyermek-szülő közti mediációs folyamatra is.
Az életünket leginkább a nézőpontjaink alakítják, korlátozzák. Ez a folyamat alapjaiban segíthet megváltoztatni azokat a dolgokat amelyek jelenleg nem működőképesek.
A Coaching folyamat általában egy több alkalomból álló sorozat, heti, kétheti rendszerességű általában 1 órás ülésekkel.
A problémáknak és a céloknak megfelelően ez akár 3-10 alkalom is lehet, az ügyfél igényeihez és lehetőségeihez alkalmazkodva.
Az ülések online és személyesen is lebonyolíthatóak.
-